středa 6. ledna 2016

Vánočka s vinnými rozinkami

Jak jsem pekla svoji první vánočku





 Suroviny:
300 g hladká mouka
22 g droždí
1 ks vejce + 1 žloutek
100 ml mléka
70 g másla
40 g cukru moučka
špetka soli
rozinky dle chuti
červené víno
vlašské oříšky

Postup přípravy receptu

Namočila jsem si rozinky do vína.
Nejdříve jsem si připravila kvásek, do půlky vlažného mléka jsem rozdrobila kvasnice, přidala lžičku cukru a nechala jsem kvásek vzejít na teplém místě u topení cca 10 minut než nakynul.
Máslo jsem si rozpustila na minutu v mikrovlnné troubě.
Mezitím co kynul kvásek, jsem prosila mouku, přidala cukr, špetku soli, změklé máslo a směs promíchala.
Do sypké směsi jsem poté přidala vejce, zbytek mléka a vzešlý kvásek.
Zpracovávala jsem těsto vařečkou do hladké konzistence, těsto ze začátku lepilo, ale hnětením se lepit přestalo.
V misce jsem nechala těsto kynout cca 2 hodiny na teplém místě. Těsto zvětšilo svůj objem cca 2,5x.
Vysypala jsem těsto na plochu a zapracovala namočené rozinky, rozdělila na 3, 2 a 1 část.
Rozehřála jsem si troubu na 200°C.
Z částí jsem si uválela válečky a zapletla vánočku.
Vánočku jsem dala na plech vyložený pečícím papírem, pomašlovala žloutkem a posypala vlašskými ořechy, zafixovala špejlemi a nechala ještě na plechu cca 15 minut než se vyhřála trouba a pak ji dala péct.
Prvních 5 minut jsem ji pekla na 200°C, poté jsem dala teplotu na 170 °C a pekla 35 minut v horkovzdušné troubě.

Žádné komentáře: