čtvrtek 15. května 2014

Recept nerecept s čokoládou

Oříšky a rozinky v čokoládě, čokoovesné koule

Pokud se někdy budete nudit a nebudete vědět co by a OBI bude daleko, zkuste "homemade" oříšky, rozinky v čokoládě a čokoovesné koule.




Recept nerecept, pro někoho to možná bude fakt nesmysl, tak se omlouvám předem, nechť tento příspěvek rovnou zavře.

Připravíme si aspoň trochu kvalitní hořkou čokoládu. Já jsem použila 90% Lindt, 99% Lindt a Noir 80%.
Oříšky zvolte dle chuti, vzhledem k tomu, že jsem to jen testovala, co to udělá, zkusila jsem malé množství. Vlašský ořech, mandle, lískové ořechy a buráky. Posléze jsem si nachystala ještě rozinky, ale zvolte ovoce dle chuti. V misce rozpustíte s troškou vody, stévie a čokolády (v mikrovlnce - na malý výkon, a chce to sledovat a kontrolovat, abyste to neuvařili), případně zdatnější kuchaři si na větší množství udělají klasicky vodní lázeň. Přidám do misky oříšky, rozinky a promíchám. Nasypu na talíř, ano nevypadá to moc vzhledně, ale o to snad nejde. V lednici necháme tuhnout cca 2 hodiny. Pak jsem oříšky přesypala na tácek, aby neležely ve zbytcích čokolády a nechala v lednici přes noc. Pak už jen stačí uskleničkovat (rozuměj dát do sklenic:)). Ráno nasypejte na kaši :) 

Pokud vám zbude čokoláda a už nechcete oříšky ani rozinky, přisypejte ovesné vločky. No a hned máte čokoovesné koule.

PS: proč to vypadá jako obalené v hlíně a ne hladké jako v obchodě? No jednoduše proto, že v tom není E904, tedy Šelak, který vytváří onu lesklou hladkou hmotu povrchu oříšků v čokoládě z obchodu. Šelak se používá i v kosmetice, například na krásné gelové nehty. Takže tam mi stačí, a pro mé "homemade" výtvory si vystačím asi bez něj:)


Ořechy, stévie, čokoláda


Ano, teď bude kritika od "estétů", že je to nedesignové...no není, holt čokoláda teče :D


Doschnutí na tácku



Uskleničkujte a použijte dle chuti :)


Přidejte dle libosti do snídaně :)
Ovesná se skořicí, ovocem, jogurtem, čokoládovým a karamelovým sirupem :)




3 komentáře:

Leni řekl(a)...

To je super! :-)
Určitě někdy vyzkouším :-)

Týna řekl(a)...

Myslím, že estetiku v tomto případě můžeme dát stranou. :)) Je to super nápad, hned bych si smlsla na pár kouscích. :P

Marrifit řekl(a)...

Díky holky :)